تشدید سقوط ادامه‌دار قیمت‌ها در بازار لیر ترکیه و درهم امارات ارزان شدند

image

به گزارش طلاکلینیک فارس، آخرین روز کاری هفته در حالی برای معاملات بازار ارز تهران به پایان رسید که قیمت ها به مانند روزهای گذشته شیب نزولی را تجربه کردند تا نخستین هفته از دومین ماه سال 1403 با روند کاهشی به کار خود پایان دهد.

امروز در حالی مبادلات ارزی در ساعات پایانی فعالیت بازار انجام شد که دلار هرات هم پا در مسیر کاهشی گذاشته بود و تا مرز ورود به کانال 61 هزار تومان هم پیش رفت اما از این سد مقاومتی عبور نکرد. اتفاقی که به شکلی دیگر برای دینار رخ داد و واحد پول رسمی کشور عراق به مانند سه روز اخیر نسبت به هر گونه افزایش یا کاهش قیمت مقاومت نشان داد.

آخرین قیمت دینار عراق امروز 6 اردیبهشت 1403

امروز در بازار ارز تهران قیمت دینار عراق پیام آور خبر جدیدی برای معامله گران نبود و با حفظ ثبات و پافشاری بر نرخ روزهای گذشته هفته را به پایان رساند. هر دینار عراق در پایان معاملات امروز 49 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

قیمت امروز درهم امارات در بازار

درهم امارات در حالی شاهد به پایان رسیدن مبادلات ارزی در بازار تهران بود که ریزش قیمت 147 تومانی را تجربه کرد. هر درهم در عصر امروز و در حالی که بازار بسته شده بود، 17404 تومان ارزش گذاری شد.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم بدون تغییر نسبت به روز گذشته، 3.67 بود.

نرخ امروز ریال عمان

امروز قیمت ریال عمان هم روندی جز کاهش را در پیش نگرفت، هر ریال در پایان مبادلات ارزی 165860 تومان نرخ گذاری شد تا افت قیمت هزار و 400 تومانی را نسبت به آنچه در معاملات روز گذشته تجربه کرده بود، داشته باشد.

قیمت لیر ترکیه در بازار

معاملات بازار ارز تهران برای لیر ترکیه در حالی امروز سپری شد که عقبگرد نسبی را تجربه کرد و 20 تومان ارزان شد. هر لیر امروز 1965 تومان خرید و فروش شد.

نرخ برابری لیر ترکیه و اسکناس آمریکایی هم امروز در بازار به 0.031 رسید.

آخرین قیمت درام ارمنستان

امروز قیمت درام ارمنستان در بازار ارز تهران تغییر چندانی را تجربه نکرده بود و به اصطلاح اهالی بازار رنج بود، واحد پول رسمی کشور ارمنستان در حالی 164 تومان مبادله شد که نسبت به روز پیش ریزش یک تومانی داشته است.

اما امروز فعالان بازار ارز شاهد انتشار خبری مهم درباره ارمنستان و ایران بودند؛ طبق آنچه خبرگزاری های رسمی اعلام کرده اند، دولت ارمنستان در جلسه روی پنجشنبه خود بر تصمیم خود درباره افتتاح کنسولگری این کشور در تبریز تاکید کرد.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخستین زمستان گذشته و در نشست خبری مشترک با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود در ایروان گفته بود: «ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب ماست. در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان موافقت تهران را برای افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز اعلام کردیم و امیدواریم در هفته‌های آغازین سال جدید میلادی با حضور وزیر خارجه ارمنستان شاهد افتتاح رسمی این سرکنسولگری در تبریز باشیم.»

در سال ۲۰۲۲ و در دیدار نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان و سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز ۲ طرف درباره ارتقای سطح همکاری‌های تجاری بین ۲ کشور و همچنین این موضوع که افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز می‌تواند بر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی تاثیر مثبتی داشته باشد، به توافق رسیدند.

رسانه‌های ارمنستان نوشته‌اند که در اکتبر سال ۲۰۲۲ سرکنسولگری ایران در قاپان ارمنستان افتتاح شد و افتتاح سرکنسولگری این کشور در تبریز، این اقدام دوجانبه را تکمیل می‌کند.

آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی ایران با استان سیونیک ارمنستان هم‌مرز است، گفته‌اند افتتاح کنسولگری در تبریز باعث توسعه بیش از پیش روابط تجاری و گردشگری خواهد شد.

امیرعبداللهیان در دیدار میرزویان همچنین گفته بود: موافقت دولت ارمنستان در ایجاد سرکنسولگری ایران در منطقه قاپان باعث شده که تردد ایرانیان و همکاری‌های ترانزیتی ۲ کشور تسهیل شود. افتتاح کنسولگری ارمنستان در تبریز می تواند فصل جدیدی را در روابط تهران و ایروان آغاز کند.

نرخ منات آذربایجان امروز

امروز قیمت منات آذربایجان در بازار ارز تهران هم شیب نزولی را تجربه کرده است و با تجربه افت 310 تومانی نسبت به روز گذشته، 37430 تومان خرید و فروش شد.

قیمت لاری گرجستان در بازار

امروز همچنین قیمت لاری گرجستان در بازار ارز تهران عقب نشینی کرده است و با کاهش ارزش 130 تومانی که داشته است، 23960 تومان خرید و فروش شد.

نرخ امروز بات تایلند

در تایلند هم شرایط به مانند سایر کشورهای مرور شده کاهشی بود و هر بات در حالی بازار امروز را به پایان رساند که افت قیمت 20 تومانی را تجربه کرده و 1712 تومان معامله شد.

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی هم عقبگرد نسبی را تجربه کرد و در عصر امروز به 13320 تومان رسید تا در مقایسه با روز گذشته افت 120 تومانی داشته باشد.

آخرین روز کاری هفته در حالی به پایان رسید که قیمت ها به مانند روزهای گذشته شیب نزولی نسبی را تجربه کردند و تنها دینار عراق بر ثبات پافشاری داشت.

اشتراک گذاری

logo-samandehi
logo-khalagh